Wednesday 23 March 2011

KESAH SEE MELO..

                                           KESAH SI GILA HARTA

Kisah kali ni adalah kisah yang sangat menyakitkan hati..ade ke patot sipulan tuh nak pukul org yang dtg uma dye semata-mata dengan niat yang baik untuk melihat ibunya .Ibunya yang terlantar koma,jatuh semalaman tanpa orang sedari.Siapa yang patut dipersalahakan??Adakah keluarga lain yang jauh dari pengawasan.Ibunya juga banyak makan hati akibat perbuatan anak-anaknya yang selalu merebutkan harta..wang ringgit menjadi pergaduhan?inikah balasan terhadap kebaikan ibu bapa mereka menjaga mereka sejak dari kecil???aku pun tak fahamlah mengapa sebab harta adik beradik boleh pecah belah..masa kecik2 semua baik boleh main kejar2 boleh jalan sama2 tapi bila sudah besar bergado hanya kerana harta pusaka???apa kata kalau kerja best2 duit simpan buat beli harta sendiri.Asenye tak perlu nak bergado adek beradik kot.Sedar ke tak yang kita dikeluarkan oleh ibu yang sama???tak perlukah kita hormat adik beradik kepada ibu dan ayah kita??mana pergi ijazah ,mana pergi diploma mana pergi sijil dari luar negara???kemana?....kalau hanya tahu untuk bergado sesama sendiri kerana harta...sedarlah wahai insan2..harta keduniaan yang kamu sibuk mengejar...tak boleh kita bawa sebagai amalan kita di akhirat kelak..ermm..aku sedih sangat bila melihat watak2 si gila harta yang banyak dihadapan mata aku nih.tak rindu ke kebahagiaan keluarga??kan bagus kalau kita sama2 dpat bergembira sama2 tanpa unsur fitnah memfitnah dan perasaan hasat dengki ??tak boleh ke??aku dah tak tahu apa yang patut aku buat..hurm..cukupla setakat ini aku membebel.lain kali sambung lagi bubye!!!!!!!'

No comments:

Post a Comment