Friday 25 March 2011

   KAWAN@SAHABAT@TEMAN

Kawan apalah yang kau kesalkan 
Kerana Tuhan kau kehilangan kawan 
Kerana kebenaran dihina 
Jangan kau ragu dalam keimanan 

Kadang-kadang kawan jadi lawan 
Kadang-kadang lawan jadi kawan 
Apalah disedihkan hati 
Setiap insan di dalam kekurangan 

Jangan sedih selalu tersisih 
Bukan kau saja ditimpa malang 
Ingatlah para Rasul mulia 
Lebih terseksa menderita 
Mereka bahagia dalam derita 
Mereka kaya di dalam papa 

Mereka memadai dengan Tuhannya 
Itulah kebahagiaan 
Di waktu sempit seorang diri 
Kawan janganlah disedihkan hatimu

Tetapi mereka merasai ramai 
Walaupun keseorangan

Aku pun tak paham kenapa ade kawan tak reti nak hargaio kawan depan mata..kadang2 sedihlah jugak tapi ape nak buat org tanak kawan kita an.mase dulu ko kata aku la kawan aku la sahabat sekarang kau ade yang baru kao tinggalkan aku..aku bukan batak nak kawan nan kau,,tai aku sedih dapat kawan cam kao..kao pandai ko alim la kan??aku ni ta?ea tapela weyh...semoga kao bahagia..tape doaku sentiasa ade nan ko...ape pun yang kao da buat aku tetap sayang ko kawan...aku terima ape yang kao da buat ape pun lah..ape yg kao bg ape un kenangan tetap dalm ingatan aku sampai nyawa aku yang terakhir...
insan kerdil

No comments:

Post a Comment